سفارش تبلیغ
صبا ویژن






















ماجراهای یک خواهر و برادر

من امسال چند تا مسابقه ی قرآنی ثبت نام کردم که یکی از اونا مال سازمان تبلیغات بود، این خاطره هم مال همون مسابقه است.
این مسابقه رو خودم زنگ زدم و ثبت نام کردم.(خیلی خوش حال بودم) مهلت مسابقه چند هفته بعد بود. من بعضی از وقت ها یک سوره و بعضی از وقت ها هم نصف سوره حفظ می کردم، بعضی وقت ها هم تنبلیم می شد اصلا" سوره حفظ نمی کردم.پدرم هم برای این که من رو تشویق کنه یک جفت راکت تنیس با سه توپ تنیس (پینگ پنگ) برام خرید، من هم تلاش کردم و 32 سوره رو حفظ کردم.
اتفاقا" مسابقه هم زمان با دهه ی فجر بود، ما رو بردن سازمان تبلیغات اسلامی اون جا به ما گفتند: یک نقاشی در مورد قرآن و پیامبران (یک موضوع قرآنی) بکشید. ما گفتیم: که ما برای حفظ شرکت کردیم، اونا هم گفتند: اشکال نداره. خیلی از خانم معلم ها که اومده بودند، داشتند برای دانش آموزانشون نقاشی می کشیدند ومی دادند که رنگ کنند. وقتی ما را دیدند، یکی از اونا اومد؛ یک کتاب آورد و گفت: بیایید از روی جلد این کتاب این رو نقاشی کنید. من خوشم نیومد، برای همین گفتم اصلا" نقاشی نمی کنم که معلممون گفت: یک موضوع از خودت بکش، منم اسب امام حسین رو کشیدم که تیر خورده بود تنها تو میدون کربلا بعد پایینش نوشتم امام حسین راهت ادامه دارد.
بعد از اون یک حاج آقا آمد (امام جمعه و ریس تبلیغات اسلامی شهرستان) بعد از سخنرانی که کرد گفت: کی بلده سوره ی فجر را از حفظ بخواند؟ از همه ی شرکت کننده ها که آمده بودند(دختر و پسرها)؛ فقط من دستم را بالا کردم
. گفت: پسر گلم بیا سوره ی فجر را بخون. من هم خودم را معرفی کردم و سوره را خوندم.

من (آرش) وقتی سوره ی فجر را خوندم

بعد حاج آقا رفت و  مسابقه ی حفظ شروع شد. یک آقا آمد و ما همه دور او نشستیم و از ما سوره ها را می پرسید. برای همه ی بچه ها ارفاق کرد به جز من!
قرار بود از سوره ی فاتحه تا مطففین حفظ کنیم. ولی همه ی بچه ها 5 یا 6 تا - 7 یا 8 تا سوره حفظ بودند، فقط یک نفردیگه بود که 21 یا 18 تا سوره حفظ بود.
اگر مثلا" داور می گفت: سوره ی نصر را بخون و شرکت کننده می گفت: بلد نیستم. یه سوره ی آسون تر بهش می گفت بخونه.
ولی به من سخت ترین سوره را گفت بخونم، منم خوندم
Name: Bored student - Category: Classic > Sad که 2 تا غلط داشتم بهش گفتم می شه از اول بخونم گفت: نه نمی شه در حق بقیه ظلم می شه! برای همین به من امتیاز 80 داد به بقیه که نصف منم سوره بلد نبودند 90 - 95 – یا 100 امتیاز می داد که ظلم نشه! ! .
یه چیز جالب دیگه: توی اینترنت نوشته بود که به ما جایزه ی نفیس
Name: Small gift - Category: Emotions > Other دادند ولی به ما هیچی Name: Waiter - Category: Classic > Action ندادند.
اینم آدرسش با عکسامون: جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در سراوان تاریخ خبر 19/11/90


نوشته شده در شنبه 90/12/13ساعت 4:52 عصر توسط آرش و آتنا نظرات ( ) |


Design By : Pichak